KILPAILUFORMAATTI
-Lyhyt aika-ajo jossa jokaisen tulee ajaa vähintään 1 aikakierros.
- Kilpailu 35% realistisesta kilpailusta, kesto approx 45min.
- Kilpailijan pisteet määräytyy Liigan omistajien määräämän pistetaulukon mukaisesti, per. kilpailu
-Kauden päätteeksi eniten pisteitä kerännyt kilpailija kruunataan sarjan voittajaksi
- Kauden päätteeksi eniten pisteitä kerännyt talli voittaa sarjan tallimestaruuden.
- Mikäli sarjassa ylittyy 20 kilpailijan määrä, voimme määrän kasvaessa yli 9 kuljettajan verran, järjestää "karsinnat" pääkuljettajan asemasta tai halujen mukaan alemman sarjan kuljettan asemasta. (A ja B sarja). Kuitenkin niin, että B- Sarjassa olisi vähintään 10 kuljettajaa.
- Mikäli B- Sarja tulee, järjestetään karsintasarja jossa A sarjan neljä hitainta kuljettajaa ja B sarjan neljä nopeinta kuljettajaa ajavat keskinäisen kilpailun jossa neljä nopeinta nousee tai säilyttää sarjapaikan A- sarjassa.



VARAKULJETTAJAN ASEMASSA
- Varakuljettajaksi päädytään vain tilanteessa jossa kuljettajan määrä ylittyy sarjaa kohden. Varakuljettaja kilpailee pääsarjassa siinä tapauksessa, kun toinen tallin pääkuljettajista ei osallistu kilpailuun.
- Varakuljettajan tulos kerryttää normaalisti autovalmistajien välistä pistepottia.
- Mikäli kuljettajamäärä sarjassa on tarpeeksi suuri järjestettäväksi kaksi erillistä sarjaa (A ja B). On varakuljettajalla lähtökohtaisesti varmistettu osallistumisoikeus B-sarjassa. B sarjaan osallistuminen poistaa oikeuden osallistua A-sarjan kilpailuihin siihen asti kuin kausi vaihtuu tai kuljettaja nousee ansaitusti A-sarjaan
Säännöistä vielä:
- Ennen kaikkea tavoitellaan hauskanpitoa.
- Tahalliset kontaktit jätetään makuuhuoneen puolelle.
- Mikäli radalla tulee ongelma, anna rehdisti muille tietä niin, että heidän kilpailu mene pilalle
- Huumoria pelin, kiusaaminen johtaa välittömästi sarjasta poistoon.
- Ajetaan tosissaan, mutta ei vakavissaan.
Terveisin,
Vasurin kuski.